Monday, October 10, 2016

doğup batmasaydım nereden bilecektim var olduğumu



http://aykiriakademi.com/haber/haber-goster/604--dogup-batmasaydim-nereden-bilecektim-var-oldugumu-.html

Şimdi kalbinden çıkarıp yukarıma serersin afili bir gökyüzü

Uluer Aydoğdu
Mutlubaharlarevi, Mart-Ekim 2016, İzmir.

İcabında kuş, icabında tırtıl, icabında şiir gibi davranabilen ansiklopedidir. Dünya hakkında dünya, kuşlar hakkında kuş, “var olan her şey yok olmayı hak eder” diyen o her şeyi yadsıyan ruh hakkında bir ruh… İyi gider yanında Gustav Mahler’in İkinci Senfonisi.[1]

-Bu bir şiir mi?
-Hayır efendim, bir düşün çözümü.
-Düş bozumu öyleyse?
-Hayır, hayır “bir düşün çözümü devrimdir” efendim.

Kırlangıç değil, kelebek değil, arı değil niye uçar bir şiir? Başka diyarlara inanalım diyedir, umbah, umbah, ne kadar isabetli şey şu kuşlar, başka bir şey olmasa da olur. Bu dizeleri tekrarlarsan, başka bir gökyüzüne, kuş gibi kanat çırpıyor, kuş gibi şakıyor, kuş gibi yerinde duramıyor, yani kuş gibi davranıyorsa hayattır o, dersen Nazım Hikmet’e çıkarsın, muazzam bir açıklığa alamet fırtınalara, devrim gürültüsüne ve şimşeklere... Budur işte ‘ok-yay düzeneği’. Hem yay gibi gerili tutup beni hem de yaya ok olarak yerleştiren o ruh. Düş ile, isyan ile kainatın ağrıyan yeri kalbimde kurduğum fırlatma rampası budur işte. Uyuklayan bir kayalık bile ısrarla, inatla geleceği gösterir. Ona ne kuş, ne şiir, ne de hayat diyebiliyorum zamanın oku geleceği göstermiyorsa, madde kördür çünkü, insan kördür, cümle mahlukat kördür. Böyle buyuruyor Ilya Prigogine, süperzerdüşt’tur.





[1]“Hiç durmayan hareket ve yaşamın akıl sır ermez koşuşturması”ndan söz ediyordu Gustav Mahler, “Max Marschalk’a Mektup”ta.


http://aykiriakademi.com/haber/haber-goster/604--dogup-batmasaydim-nereden-bilecektim-var-oldugumu-.html#

No comments: